میثم تهی دست در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی دور از انتظار صنعت نفت مقابل پرسپولیس اظهار داشت: ما یک هفته تمرین کرده بودیم تا بتوانیم بهترین نمایش خودمان را مقابل پرسپولیس داشته باشیم. متاسفانه هفته ی بیستم باخت خیلی بدی به گل گهر دادیم که اصلا مستحق آن نبودیم. ما باید خیلی سریع واکنش خوبی نشان می دادیم و محکوم به برد بودیم. شرایط تیم ما در جدول طوری است که با یکی دو برد می توانیم به تیم های بالانشین برسیم. می دانستیم از بازی با پرسپولیس چه می خواهیم به همین دلیل تمام تمرکز و ذهنیت ما این بود که از همان دقایق ابتدایی اجازه ندهیم حریف بر ما مسلط شود. البته بازی کردن در آبادان هم برای هیچ تیمی راحت نیست و این هم انگیزه به ما می داد. دیدید که توانستیم خیلی خوب و بدون اشتباه مقابل تیم بزرگ و خوب پرسپولیس ظاهر شویم. هدف این بود که ابتدا گل نخوریم و بعد از آن بتوانیم روی ضدحملات و برنامه هایی که داشتیم به دروازه ی حریف برسیم. خدا را شکر قدم به قدم با موفقیت پیش رفتیم و توانستیم روی اشتباه حریف برتری برسیم. شک نکنید اگر دقت می کردیم در ضد حملات می توانستیم گل های بیشتری هم بزنیم.
 
اشتباه حامد لک به ما روحیه داد
وی با اشاره به اشتباه مرگبار حامد لک در صحنه ی گل اول نفت آبادان، افزود: این اتفاقات ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید و واقعا کسی که اشتباه این چنینی می کند، خیلی تحت فشار قرار می گیرد. البته نکته ی مثبت این اتفاق، این بود که ما از لحاظ انگیزشی و روحی روانی بالا آمدیم و برعکس تیم حریف افت روحی داشت. این گل باعث شد تا راحت تر برنامه ی ما پیش برود و بتوانیم حریف را کنترل کنیم. ما بعد از گل توانستیم فضاها را با دوندگی و پرس خوب ببندیم و خیلی خوب مقابل بازیکنان پرسپولیس مقاومت کردیم. دفاع تیمی ما عالی بود  و برخلاف صحبت هایی که گل محمدی انجام داد که گفته بود، موقعیت زیاد داشتیم، ما اصلا به آنها موقعیت آنچنانی ندادیم. ما می دانستیم باید چطور بازی کنیم چون در طول هفته روی نقاط ضعف و قوت این حریف قدرتمند کار کرده بودیم. البته انتظار این اشتباه را نداشتیم ولی خوشبختانه آن اتفاق افتاد و تیم ما همان دقایق اول پیش افتاد و باعث شد شرایط به نفع ما پیش برود.
 
اشتباه نیم فصل اول جبران شد
مدافع تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تصریح کرد: در بازی رفت مقابل پرسپولیس متاسفانه گل حریف پس از برخورد با پای من به ثمر رسید. واقعا خیلی از آن اتفاق بازی رفت ناراحت بودم. در آن صحنه اصلا تقصیری نداشتم و توپ اتفاقی به پای من برخورد کرد و بعد از بلوکه شدن داخل دروازه رفت. در ذهنم این بود که بتوانم انشالله در بازی برگشت جبران کنم. خدا را شکر توانستیم با تلاش همه یک هفته ی عالی را پشت سربگذاریم و پرسپولیس را شکست دهیم. فکر می کنم بعد از چندین سال بود که توانستیم این تیم را در آبادان ببریم. خدا را شکر امسال عملکردم خوب بوده و توانستم آن انتظاری که از خودم داشتم را برآورده کنم. امیدوارم بتوانم روند خودم را بهتر کنم و در بازی های باقی مانده به آنچه می خواهم برسم.
 

منصوریان شرفش را نمی فروشد
میثم تهی دست در خصوص اینکه آیا شاید منصوریان به واسطه ی استقلالی بودن آن انگیزه ای که مقابل پرسپولیس را داشت، مقابل تیم سابقش نداشته باشد؟ گفت: اصلا این طور نیست. کسی که کمترین شناخت را از علی آقا داشته باشد، می داند که هیچ وقت چنین کاری نمی کند. همه اول به فکر خودشان هستند و برای ما مهم نیست چه تیمی قهرمان می شود. ما می خواهیم با یکی دو برد خودمان را به بهترین رتبه ای که می توانیم، برسانیم. مطمئن باشید کسی شرافتش را به این چیزها نمی فروشد. اتفاقا ما خیلی امیدواریم بتوانیم اولین شکست استقلال را در آزادی رقم بزنیم. با تمام احترامی که برای استقلالی ها قائلم، توان شکست آنها را داریم. وقتی با بچه ها حرف می زنیم، این هدف گذاری را داریم. واقعا این ذهنیت در تیم ما شکل گرفته است که با تمام وجود می توانیم بجنگیم و چیزی از استقلال و پرسپولیس کم نداریم. منصوریان به جز مسائل تاکتیکی و فنی، خیلی روی مسائل روحی روانی ما هم کار می کند. ما قبل از بازی با پرسپولیس به خودباوری و اعتمادبه نفس رسیده بودیم که توان شکست آنها را داریم و بردیم. شک نکنید مقابل استقلال هم با این دید وارد بازی می شویم و نتیجه می گیریم.
 
مردم آبادان به غیر از فوتبال دلخوشی دیگری ندارند
وی خاطرنشان کرد: این برد تقدیم مردم و هواداران نفت آبادن که عاشقانه تیم شان را دوست دارند. هیچ چیزی به اندازه ی فوتبال این مردم را نمی تواند این قدر خوشحال کند. بعد از شکست پرسپولیس نمی دانید در آبادان و اطراف ورزشگاه چه خبر بود. تا دوسه روز بعد از برد همیشه مردم این شهر خوشحالند. خواهش می کنم از مسئولین شهر و استان که بیشتر به این تیم توجه کنند. وقتی به این تیم برسند، یعنی دارند برای مردم این شهر کار می کنند و آنها شاد می شوند. به غیر از فوتبال اینها دلخوشی دیگری ندارند. ما 21 هفته از بازی های فصل را پشت سرگذاشتیم اما 30 درصد دریافتی داشتیم. در این 9 هفته ی باقی مانده تمام تلاش خودمان را می کنیم تا با دست پر و بهترین نتایج از زمین خارج شویم.
 
لیگ بیست و یکم تا هفته ی آخر جذابیت دارد
مدافع صنعت نفت آبادان با اشاره به وضعیت جدول رده بندی لیگ بیست و یکم افزود: جنگ قهرمانی مشخص شده و استقلال و پرسپولیس رقابت نزدیکی دارند. امسال تیم های لیگ به هم نزدیک شده اند و می بینید که هر هفته نتایج خلاف پیش بینی ها رقم می خورد. فاصله ی آنچنانی بین تیم ها نیست. مطمئنم در این 9 هفته ی باقی مانده خیلی چیزها تغییر می کند. تیم ها در جدول جابه جا می شوند و این جذابیت تا هفته ی آخر ادامه خواهد داشت. حتی این رقابت در میانه ی جدول هم وجود دارد. درست است سپاهان از صدر کمی دور و کارش سخت است اما می تواند در سرنوشت قهرمانی تاثیر داشته باشد. مطمئن باشید آنها مقابل این دو تیم دنبال 3 امتیاز هستند و بازی شان جذاب می شود. دربی هم به خاطر کورس بودن دو تیم جذاب خواهد بود و در عین حال در سرنوشت قهرمانی هم تاثیر زیادی دارد. فکر نکنید پدیده که در قعر جدول قرار دارد، حریف راحتی برای تیم های صدرنشین است. این طور نیست و حتی پدیده هم یقه ی تیم های بزرگ را می گیرد. اصلا بازی آسانی در لیگ نداریم. هیچ تیمی را نمی شود دست کم گرفت. واقعا تیم ها به راحتی امتیاز از دست نمی دهند و این لیگ را جذاب کرده است.